مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 9 + 4 =

قیمت صادرات نخود فله و بسته بندی

آنچه در این مقاله می خوانید...

معرفی نخودکیفیت نخود ایرانیصادرات نخودنتیجه گیری

نخود به علت ارزش غذایی بالا ازجمله مهترین ترین اقلام غذایی در سبد خانوار است. از این رو واردات و صارات نخود همواره یک تجارت پرسود برای کشورهای مختلف بوده است. در این مقاله قصد داریم به مطالعه قیمت صادرات نخود بپردازیم.

معرفی نخود

مرکز خرید فروش نخود

نخود نوعی گیاه،از شاخه حبوبات است که خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامتی بدن مفید می باشد.نخود سرشار از پروتیین، فیبر و کربو هیدرات است که از این جهت ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.از گذشته تاکنون ایرانیان علاوه بر تولید و مصرف نخود، همواره نگاهی به صادرات آن داشته اند. این بدان جهت است که نخود ایرانی محصولی بسیار با کیفیت و پرمخاطب شناخته شده است.مهم ترین تولید کنندگان نخود در ایران استان های کرمانشاه و لرستان می باشند که هر ساله سهم بسزایی در تولید و صادرات نخود در ایران داشته اند.

کیفیت نخود ایرانی

مرکز خرید فروش نخود

نخود ایران به علت کیفیت مطلوب، خوش پخت بودن،طعم دلپذیر و قیمت مناسب نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده همواره مورد توجه سایرن در بازار صادرات بوده است .ایران به کشورهای مختلفی ازجمله پاکستان ،عراق و سایر کشور های عربی نخود صادر می کند. از این رو قیمت صادرات نخود همیشه مورد توجه بوده است. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که سبب تغییرقیمت نخود صادراتی می شوند و قیمت دنهایی این محصول را تعیین می کنند ، از جمله کیفت نخود ، حجم نخود، نوع نخود، فصل و وضعیت صادرات آن.

کیفیت نخود: حرف اول را در تعیین قیمت یک محصول کیفیت می زند.  به هر اندازه که کیفیت محصول بالا باشد به طبع قیمت محصول هم بالا تر است. در مورد نخود صادراتی هم همین قانون حاکم است به طوری که نخود ها ی صادراتی با کیفیت تر قیمت بالاتری نسبت به سایر نخود ها دارد. پس در نتیجه کیفیت مهم ترین عامل در قیمت گذاری نخود صادراتی شناخته شده است.

حجم نخود: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها در قیمت گذاری نخود صادراتی حجم نخود است. به طوری که اگر خرید نخود صادراتی در حجم بسیار بالا صورت بگیرد، قیمت تمام شده برای این محصول بسیار کاهش می یابد. وعموما بسته بندی های کوچک نخود صادراتی که برای فروشگاه و … صورت می گیرد، معمولا تاثیر چندانی روی قیمت صادرات نخود نخواهد داشت.

نوع نخود: نوع و دسته نخود ازجمله موارد تعیین کننده قیمت صادرات نخود است. انواع گوناگونی از نخود وجود دارد که هر کدام قیمت خاصی را به خود اختصاص داده اند. در نتیجه بسته به نوع نخود قیمت آن هم متفاوت است.

فصل : قیمت تمام شده صادرات نخود در فصل های مختلف سال متفاوت است. به طور ی که در بعضی فصل ها شاهد کاهش قیمت نخود و در بعضی فصل ها شاهد افزایش قیمت نخود هستیم. همه ی این موارد به میزان عرضه و تقاضا نخود در فصل های مختلف بستگی دارد.

وضعیت صادرات: وضعیت صادرات نخود یکی از عوامل مهم تعیین کننده قیمت آن است به طوری که اگر صادرات این محصول ممنوع باشد و اجازه صادرات را به کشورهای مختلف نخواهیم داشت و در پی این قضیه قیمت نهایی محصول دستخوش تغییراتی می شود.

صادرات نخود

قیمت نخود ترب

نخود ایرانی جایگاه ویژه ای در صادارت به خود اختصاص داده است. این ازجهت است که علاوه بر کیفیت قیمت نهایی ان بسیار مناسب است. با این وجود واردات نخود ایرانی برای کشور های مختف بسیار به صرفه خواهد بود چرا که علاوه بر پرداخت کمترین هزینه ممکن یک محصول با کیفیت را تهیه می کنند. قیمت صادرات نخود در سال های گذشته تغییر چشمگیری نداشته است. افزایش قیمت صادرات نخود هرچه بالاتر باشد طبیعتا هم برای تئلید کننده و هم برای چرخه اقتصاد کشئر مناسب تر است.

نتیجه گیری

مرکز خرید و فروش نخود

صادرات نخود در کشور های مختلف منبع درآمد مناسبی است و معمولا صرفه اقتصادی بالایی دارد به همین خاطر کشو ها صادرات نخود را یک منبع مهم درآمدزایی می پندارند. استان کرمانشاه واقع در غرب ایران به عنوان مهترین قطب تولید نخود در کشور و حتی منطقه شناخته شده است. به طوری در منابع مختلف و طبق شواهد این استان ذکر شده تولید کننده مرغوب ترین نوع نخود درایران و بازار های اطراف است.

 

مدیریت مجموعه : مهندس فاطمه خزلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 + 5 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس