مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 7 =

نمایندگی انواع نخود ایران در سراسر کشور

آنچه در این مقاله می خوانید...

آشنایی با انواع نخود ایران درجه یکتولید انواع نخود ایران به شیوه سنتی
حبوبات پسندیده

نخود یکی از حبوبات مغذی است که به دلیل ویتامین‌های بسیار زیادی که دارد در غذاهای ایرانی از آن استفاده‌های زیادی می‌شود و لذا همین موضوع سبب شده است که حجم خرید و فروش انواع نخود ایرانی در اقصی نقاط کشور بسیار زیاد باشد و اشخاص زیادی به دنبال نمایندگی خرید بهترین انواع نخود درجه یک ایرانی در سراسر کشور باشند تا بتوانند این محصولات را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه و کیفیتی عالی و درجه یک تهیه کنند. 

نمایندگی انواع نخود ایران در سراسر کشور

آشنایی با انواع نخود ایران درجه یک

آشنایی با انواع نخود ایران درجه یکپهناور بودن کشور ما باعث شده است که نقاط مختلف کشور در زمینه تولید انواع گوناگون صیفی‌جات و حبوبات فعالیت کنند و انواع مختلفی از این محصولات را با کیفیت بسیار عالی تولید و زبان‌زد بازارهای داخلی و خارجی کنند.

کرمانشاه یکی از استان‌های شمال غربی که کشورمان ایران است که به دلیل زمین‌های حاصلخیز و خاک غنی که دارد در زمینه تولید انواع نخود در کشور حرف اول را می‌زند و نخود کرمانشاه بهترین نوع نخود ایرانی به حساب می‌آید. عموما نخود کرمانشاه در زمین‌های جنوبی این استان کاشته می‌شود. 

به غیر از نخود کرمانشاه که یکی از بهترین انواع نخودهای ایرانی به حساب می‌آید، نخود کرمان؛ نخود خراسان شمالی و نخود تولید شده در استان زنجان نیز یکی از بهترین انواع نخود ایرانی به حساب می‌آید که در سراسر کشور از طرفداران بی‌شماری برخوردار است. 

تولید انواع نخود ایران به شیوه سنتی

تولید انواع نخود ایران به شیوه سنتیتولید نخود در کشور ما از قدیم الایام رونق داشته است. در فرآیند تولید انواع نخود به شیوه سنتی، در فصل بهار و تقریباً بیست روز بعد از عید نوروز، ابتدا نخود را در آب خیس می‌دهند که همین موضوع سبب می‌شود که نخود جوانه بزند؛ پس از جوانه زنی نخود، آن را در زمین می‌کارند. در فروردین ماه و اردیبهشت که باران بهاری می‌‌آید، محصولات کشته شده نیازی به آبیاری ندارد، اما بعد از آن بسته به پارامترهای مختلف از جمله گرمی هوا، هر چهار روز یک بار یا یک هفته یک بار نخود را به صورت غرقابی آبیاری می‌کنند.

عموما نخود یک محصول بی‌آزار است و در حین فرآیند تولید نیازی به مراقبت خاصی ندارد، فقط بهتر است برای رشد بهتر آن؛ قبل از کشت نخود؛ به زمین کود شیمیایی و یا گیاهی اضافه کنند تا زمین پربارتر باشد. 

بعد از کشت نخود؛ به غیر از آبیاری باید علف‌های هرز موجود در زمین هم جمع آوری شود تا محصول بتواند به خوبی رشد کند. پس از رشد محصول، نخود به بار می‌نشیند و ابتدا رنگ خوشه‌های آن سبز است. پس از گذشت تقریبا چهار الی پنج ماه و در اواخر مردادماه و اوایل شهریور، خوشه نخود به صورت کامل زرد می‌شود که در این زمین موقع برداشت نخود فرا می‌رسد و کشاورزان نخود را از زمین درو می‌کنند و سپس نخود را از کاه آن جدا می‌کنند. 

مدیریت مجموعه : مهندس فاطمه خزلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 4 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس