مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 13 − 7 =

قیمت نخود۹۸ تا ۱۴۰۰با تخفیف استثناِی

آنچه در این مقاله می خوانید...

قیمت نخود۹۸عوامل تعیین کننده قیمت نخودلیست ارائه شده قیمت نخود به دو صورت فله و بسته بندی

قیمت نخود۹۸

قیمت نخود۹۸

نخود از حبوباتی است که سرشار از پروتئین است و فیبر بالایی دارد و برای تهیه غذاهای مختلفی در کشور ما استفاده می‌شود. این ماده غذایی مواد معدنی گوناگونی از جمله کلسیم و پتاسیم و… را دارا است. از این رو با توجه به ارزش غذایی آن،  قیمت این محصول و آگاهی از تغییرات آن در بازار روز از اهمیت بالایی برخوردار است و به خانواده‌ها در تنظیم سبد غذایی شان کمک می‌کند.

در این نوشته به بررسی

  • قیمت نخود در سال ۹۸
  • تغییرات قیمت آن
  • عوامل موثر بر قیمت نهایی محصول می پردازیم.

قیمت نخود و سایر حبوبات همانند بقیه اقلام مورد نیاز زندگی با توجه به اوضاع بازار و تغییرات ارز در طی سالهای مختلف، متفاوت است و حتی تغییر قیمت آن از هفته به هفته ای دیگر مطرح است و ثبات خاصی ندارد.

قیمت نخود در سال ۹۸ از فروردین به ازای هر کیلوگرم ۸۵۰۰ تومان و در اردیبهشت‌ماه ۸۰۰۰ تومان بوده است و همچنین در بهمن ماه قیمت  نخود،  ۹۰۰۰ تومان در شهرهایی دور از پایتخت بوده است.؛  به عبارتی برخلاف افزایش قیمت در مورد محصولات و لوازم دیگر زندگی،  در اوایل سال ۹۸ قیمت نخود و حبوبات ثبات مناسبی را داشته است اما در اواخر سال شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم! که در ادامه در مورد برخی از دلایل آن صحبت میکنیم.

عوامل تعیین کننده قیمت نخود

قیمت نخود۹۸

حال به عوامل موثر بر قیمت نخود می‌پردازیم؛

در طی سال، قیمت نخود تحت تاثیر عواملی مثل

  • وضع اقتصادی کشور و بازار داخلی ( سرمایه گذاریها روی تولید و فروش این محصول)
  • وضعیت کشت و تولید انبوه حبوبات در داخل کشور
  • میزان تقاضا و نیاز مردم به محصول
  • میزان صادرات و واردات آن
  • تغییرات ارزی
  • و کیفیت و مرغوبیت محصول می باشد.

در  ماه های مختلف از سال عوامل ذکر شده مطرح و بررسی می‌شود تا قیمت نخود و تغییرات قیمت آن در بازار مشخص و شفاف سازی شود تا از این نتایج و تغییرات برای برنامه ریزی های بعدی استفاده شود.

‼‼ اما بعضی مواقع شرایط نرمال دچار دگرگونی میشود به طوریکه در اواخر سال ۹۸، جهان و ایران با موضوع به نام کرونا مواجه شد که که با شیوع این بیماری قیمت حبوبات من جمله نخود دچار تغییراتی شد؛ و به این دلیل که نخود و سایر حبوبات در بازار زیاد عرضه نمی شد و به طور مناسب جوابگوی تقاضای مردم نبود، افزایش قیمت نخود را  در آن بازه داشتیم.

☆☆ در رابطه با کیفیت نخود و اثر آن بر قیمت، به طور میانگین اختلافی تقریبا ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلوگرم بین نخود درجه یک و دو دیده می شود.

☆☆ در ارتباط با میزان تقاضای مردم به محصول و اثر آن بر قیمت نخود، می‌توان به گران شدن اقلامی مثل گوشت اشاره کرد. با توجه به گران شدن گوشت و روی آوردن بسیاری از خانواده‌ها به حبوبات و نخود به عنوان جایگزین نسبی، میزان تقاضا افزایش پیدا کرد و در نتیجه اثر خود را بر مقدار عرضه نخود در بازار گذاشته و موجب افزایش قیمت نخود شده است.

لیست ارائه شده قیمت نخود به دو صورت فله و بسته بندی

قیمت نخود۹۸

نخود به دو شکل بسته بندی شده و فله  در بازار موجوداست . نخود فله ای و بسته بندی شده هر کدام به شکل های مختلفی عرضه می شوند .  . نخودهای بسته بندی در پک  های ۴۵۰ گرم و ۹۰۰ گرم بانام های مختلف  در شرکت ها به وجود آمده و به  بازار تزریق  می شوند. امروزه بسیاری از مصرف کنندگان دنبال خرید نخودهای بسته بندی هستند. از این جهت نیاز مصرف کنندگان به این محصولات ذکر شده به صورت روز افزون افزایش پیدا می کنند. قیمت نخود بسته بندی و پک شده  به خاطر هزینه های تولید بسته بندی مثل هزینه برق،ماده اولیه،حمل و نقل و …که روی آن اعمال شده است،نسبت به نخودفله ای گران تر است.

مدیریت مجموعه : مهندس فاطمه خزلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 4 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس