مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 + 3 =

قیمت انواع نخود ایرانی در بازار تهران

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع نخود به چند دسته تقسیم می شوند؟فروشنده انواع نخود با کیفیت در بازار

حبوبات یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی می باشد؛ کشور ما ایران دارای تنوع زیادی در کشت انواع حبوبات بوده و یکی از این حبوبات که مهمترین خواص را دارد نخود است که توسط گیاه بوته ای یکساله رشد کرده و سرشار از پروتئین، مواد مغذی می باشد.

امروزه با توجه به تغذیه نادرست بدن انسان دچار کمبود این گونه مواد غذایی شده است؛ این کمبودها نه تنها شامل پروتئین و مواد مغذی نمی باشد بلکه فیبر، کلسیم و منگنز را هم شامل می شود که مصرف انواع نخود این کمبودها را جبران می کند.

قیمت انواع نخود ایرانی در بازار تهران

انواع نخود به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع نخود به چند دسته تقسیم می شوند؟ همانطور که گفته شد نخود دارای خواص غذایی بسیاری می باشد و انواع مختلفی دارد که باعث می شود تا مواد مغذی وارد بدن شود. با توجه به نوع محصول تولیدی در ذیل به تقسیم بندی نخود از لحاظ نوع محصول می پردازیم.

  • نخود فرنگی : جزو اولین دسته گیاهان نخود بوده که توسط کشاورزان کاشته شده؛ گیاه نخود فرنگی یک گیاه سالانه است و بسته به نوع آن می تواند بوته ای و تاک باشد به دلیل رشد سریع  باعث شده تا ساقه های باریک و قطر کمی داشته باشند. نکته مهم این است که گیاه نخود فرنگی می تواند سرمازدگی را تحمل کرده و در اوایل بهار جوانه بزند. در خصوص مصرف این نوع نخود محصول سبز آن برداشت و به صورت چاشنی یا مواد افزودنی و مکمل در پخت انواع غذا استفاده می شود.
  • نخود چی: یکی دیگر از انواع نخود که دارای نخودهای ریز و یکدست است و رنگ روشن تری نسبت به نخود های معمولی دارد در هنگام برداشت، دما کیفیت نخودچی را تعیین می کند.نخودها پس از برداشت و خیس کردن آن جوشانده می شود و به آن استراحت داده و در آخر با برشته و طعم دار کردن در بسته های بهداشتی بسته بندی می شود. این محصول جانبی نخود به عنوان تنقلات به مصرف رسیده و از قدیم الایام به همراه کشمش جزء سوغات شهر مشهد بوده است.
  • نخود خام: این محصول حاصل از کشت گیاه و بوته نخود بوده که به صورت دیم و آبی در کشور کشت می شود محصول نخود پس از برداشت خشک شده و محصول نهایی پس از خشک کردن به دو صورت نخود و لپه نخود به بازار عرضه می گردد.

فروشنده انواع نخود با کیفیت در بازار

فروشنده انواع نخود با کیفیت در بازار همانگونه که گفته شد نخودچی سوغات معروف شهر مشهد بوده چرا که این شهر و شهرهای اطراف آن از تولیدکنندگان مطرح نخود دیم بوده و مشهورترین فروشنده انواع نخود در این شهر می باشند کما اینکه استان های دیگر کشورمان نیز به تولید این محصول کشاورزی پر طرفدار اشتغال دارند.

تولید این محصول کشاورزی با توجه به هزینه های بسیار پایین کشت آن جزو محصولاتی است که کشاورزان سالانه قسمت وسیعی از زمین های زیر کشت خود را به آن اختصاص داده همچنین فروش آن برای فروشندگان سود بالایی را به ارمغان می آورد.

مدیریت مجموعه : مهندس فاطمه خزلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه حبونای شما را به خرید بهترین محصولات انواع حبوبات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 + 7 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس